اخبار

کارگاه دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با موضوع توانمندسازی جوامع محلی زیستگاه سمندر لرستانی برگزار شد

۱۴۰۲/۰۷/۰۷

کارگاه دو روزه توانمندسازی جوامع محلی اطراف زیستگاه‌ سمندر لرستانی با موضوع حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست را دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «این دانشکده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برای توانمندسازی جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، مجموعه کارگاه‌های آموزش محیط زیستی را در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (هفته اول مهرماه ۱۴۰۲ ) با تدریس جناب آقای دکتر قبادی، عضو هیئت علمی گروه محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در مناطق پیرامون زیستگاه حساس سمندر لرستانی برگزار کرد».

دکتر حقی‌زاده، مهم‌ترین اهداف برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها را برشمرد: «آگاهی مردم بومی از ضرورت حفاظت از محیط‌زیست و اکوسیستم حوزه استقرار خود، بالا بردن سطح آگاهی، قابلیت مهارت و انگیزه بالای مردم بومی در حفاظت و توسعه منابع طبیعی و محیط‌زیست، مشارکت و فرهنگ‌سازی در امر آموزش و پرهیز از بهره‌برداری ناپایدار از منابع طبیعی و عوارض آن در زيست بوم‌های پیرامون اکوسیستم‌ها و زیستگاه‌های حساس».

وی، تشریح کرد: «زندگی جوامع محلی و عشایر پیرامون اکوسیستم‌های حساس با طبیعت عجین شده و این قشر از جامعه از مهم‌ترین حافظان طبیعت به شمار می‌آیند».

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با اشاره به مواردی همچون همکاری جوامع بومی در خاموش‌کردن آتش، همیاری افتخاری طبیعت، مطلع‌نمودن محیط‌بانان برای پیشگیری از شکار، توسعه گردشگری پایدار، همکاری در کاشت درختان بومی و مدیریت پسماندها، حضور مردم بومی را در مناطق استان، غنیمت و ارزشمند دانست.

دکتر علی حقی‌‌زاده افزود: «این‌ کارگاه‌ آموزشی با هماهنگی و همکاری حوزه کاری آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان برگزار شد».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۱۹:۱۹
۵۲۳ بازدید