اخبار

کارگاه کاربردی اطفاء حریق را دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برای جوامع محلی سفیدکوه برگزار کرد

۱۴۰۲/۰۴/۰۲

دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، کارگاه آموزشی و کاربردی اطفاء حریق، ویژه جوامع محلی، عشایری ساکن حاشیه سفیدکوه لرستان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این‌گونه کارگاه‌های کاربردی در راستای گسترش ارتباط دانشگاه با جامعه و افزایش اثرگذاری دانشگاه در کاستن از مشکلات و چالش‌های جامعه برگزار می‌شوند.

کارگاه کاربردی مذکور در تاریخ اول تیرماه 1402 با همکاری و مشارکت حوزه کاری آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل محیط‌زیست استان لرستان، با تدریس دکتر مرتضی قبادی برگزار شد.

دکتر مرتضی قبادی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم و مهندسی محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان است.

در همین رابطه، با دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان گفت‌وگو کردیم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، به خبرنگار ما گفت: «این کارگاه علمی و کاربردی، به‌منظور آشنایی ساکنان عرصه­های طبیعی با شیوه‌های کاربردی در رویارویی با آتش‌سوزی در طبیعت و اطفاء به موقع آن، برگزار شد».

دکتر حقی‌زاده توضیح داد: «در این کارگاه آموزشی جوامع محلی و عشایر حاشیه منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد با نکات علمی و کاربردی مربوط به حفاظت از محیط زیست، همچنین پیشگیری، پیش‌آگاهی، کشف و اطفاء حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی آشنا شدند».

وی تشریح کرد: «از عوامل مهم مؤثر در تخریب عرصه‌های طبیعی، آتش‌سوزی است که با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم‌شدن هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد و از طرفی ضرورت ایجاب می‌کند تا عموم مردم در کاهش آتش‌سوزی‌ها، مشارکت لازم را داشته باشند».


۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۰۸:۱۴
۳۶۸ بازدید