اخبار

بانک اطلاعات گیاهان مرتعی دانشگاه لرستان با حضور وزیر علوم و معاون استاندار لرستان راه‌اندازی شد

۱۴۰۲/۰۲/۰۵

بانک اطلاعات گیاهان مرتعی (هِرباریوم)، با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مجید منعمی، معاون سیاسی استاندار لرستان و هیئت همراه در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز سه‌شنبه، 5 اردیبهشت‌ماه، وزیر علوم، ضمن افتتاح این مرکز که به مثابه یک بانک اطلاعات و داده درباره گیاهان مرتعی استان لرستان است با جمعی از مدیران، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان درباره راهکارهای تقویت زیرساخت‌های موجود دانشگاهی، گفت‌وگو کرد.

دکتر زلفی‌گل در این بازدید، در سخنان کوتاهی، ایجاد «هِرباریوم» دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان را یک اقدام سازنده علمی برای صیانت از اطلاعات و داده‌های ارزشمند کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان دانست.

وی تصریح کرد: «از کارکردهای دانشگاه، این است که علاوه بر صیانت و حفظ مزیت‌های نسبی استانی، منطقه‌ای و ملی، بایستی دانشگاه‌ها در راستای پیشرفت کشور، مزیت‌ساز هم باشند و مزیت‌های جدیدی برای تحول و پیشرفت ایجاد کنند».

دکتر علی حیدر نصرالهی، سرپرست دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان نیز در این بازدید، توضیحات لازم را درباره بانک اطلاعات و داده‌های گیاهان مرتعی برای وزیر علوم بیان کرد.

علاوه بر معاونان دانشگاه لرستان، دکتر علی شمسی‌پور، مدیرکل وزارتی وزارت علوم و دکتر ندا شفیعی، مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه نیز در این بازدید حضور داشتند و وزیر علوم را همراهی کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۰۵ - ۱۲:۲۰
۲۶۰ بازدید