اخبار

نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۱/۱۶

نشست گفت‌وگومحور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه در حوزه ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر فرهاد نامداری، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان نیز حضور داشتند.

عمده مباحث این نشست درباره راهکارهای پیشنهادی علمی، کاربردی برای ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان بود.

براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه، این دهکده با مشارکت پارک علم و فناوری استان لرستان، دانشگاه لرستان و مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی استان لرستان ایجاد خواهد شد.

از جمله طرح‌های اولیه این موضوع است که دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، دو پردیس خواهد داشت: پردیس واقع شده در دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و پردیس واقع شده در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی (وابسته به جهاد کشاورزی استان لرستان).

همچنین در نشست مذکور، دکتر علی حقی‌زاده، سرپرست دانشکده منابع دانشگاه لرستان و دکتر علی‌حیدر نصرالهی، سرپرست دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان را در راستای مشارکت در طرح ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان تشریح کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دکتر سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در این نشست، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه از نوع علمی، کاربردی مبتنی بر ظرفیت‌ها و نیازهای استان لرستان تأکید کردند.

رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه لرستان در تشکیل دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان تأکید کرد.

دکتر علی نظری به این موضوع اشاره کرد که کارهای گروهی براساس فرهنگ اسلامی تعاون، می‌بایست در سطح جامعه به‌ویژه دانشگاهیان افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در این نشست، توضیح داد همگرایی‌ها و کارهای مشارکتی علمی و کاربردی در راستای تشکیل دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، بر این نکته تصریح کرد که بایستی با رویکردهای دانش‌بنیان، از مشارکت دانشگاهیان در پروژه‌های کاربردی که به نفع استان باشند حمایت کرد.

دکتر حسن‌پور، این موضوع را تشریح کرد که ارتباط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با دانشگاهیان، باعث تقویت رویکردهای دانش‌بنیان و علمی برای رفع مشکلات استان می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۲۱:۳۶
۹۲۷ بازدید