اطلاعیه

دستورالعمل برگزاري غيرحضوري امتحانات نيمسال دوم سال تحصيلي 99-98

 

      پيرو مصوبات جلسه مورخ 11/03/1399 شوراي دانشگاه و جلسه مورخ 18/03/1399 شوراي آموزشي دانشگاه، بدين وسيله دستورالعمل برگزاري امتحانات پايان نيمسال دوم سال تحصيلي 99-98 به حضور ارسال مي گردد. مستدعي است دستور فرمايند مفاد آن به نحو مطلوبي به اطلاع گروه هاي آموزشي، اداره آموزش دانشكده، استادان و دانشجويان گرامي رسانده شود.

1. نظر به بررسي همه جوانب بويژه تاكيد بر حفظ سلامتي دانشجويان، اعضاي هيات علمي و كارشناسان و كاركنان، در خصوص برگزاري امتحانات نيمسال جاري، مقرر گرديد ارزشيابي كليه دروس نيمسال جاري در كليه مقاطع تحصيلي با محوريت استادان درس و گروه هاي آموزشي، با لحاظ كردن ارزشيابي نهايي دانشجو با تركيبي از روش هاي مختلف همچون: اجراي آزمون هاي كوتاه الكترونيكي، ارائه تكليف و تمرين براي هر جلسه درس، ارزشيابي شفاهي، ارزشيابي مستمر، مشاركت دانشجو در بحث ها و پرسش و پاسخ هاي كلاسي و نظاير آن به صورت غيرحضوري برگزار گردد و استادان محترم نمرات نهايي را در موعد تعيين شده در سامانه آموزشي گلستان ثبت و تاييد نمايند.

2. به استناد تقويم آموزشي دانشگاه، برنامه امتحان هر درس در سامانه آموزشي گلستان از روز شنبه 07/04/1399 لغايت 21/04/1399 درج شده است و به منظور حفظ نظم و رعايت حال دانشجويان براي آمادگي شركت در ارزشيابي هاي غيرحضوري، تقاضا دارد در صورتي كه استادان محترم در محدوده زماني مذكور قصد ارزشيابي پاياني دارند، از زمان تعيين شده در گلستان براي ارزشيابي پاياني هر درس استفاده نمايند. در موارد خاص، استادان گرامي مجازند با هماهنگي دانشجويان و در خارج از برنامه، ارزشيابي خود را انجام دهند.

3. مسئوليت ارزشيابي هر درس بر عهده استاد آن درس و مسئوليت نظارت بر مفاد اين دستورالعمل بر عهده گروه هاي آموزشي و  اداره آموزش و معاون آموزشي دانشكده / مدير مركزآموزش عالي  ذيربط است.

4. با عنايت به امكان اختلال در دسترسي دانشجو به كلاس مجازي در روز ارزشيابي پاياني، نمره به گونه اي ميان فعاليت هاي گوناگون و ارزشيابي مستمر تقسيم شود كه بروز اختلالات احتمالي باعث ايجاد مشكل براي دانشجو نشود.

5. با توجه به دستورالعمل ابلاغي وزارت عتف مبني بر عدم تاثير غيبت غيرموجه دانشجويان در كلاس هاي مجازي، براي آن دسته از دانشجوياني كه موفق به حضور در كلاس ها نشده و در نتيجه استادان محترم نيز امكان ارزيابي وضعيت درسي آنها را در طول نيمسال نداشته اند، با صلاحديد استاد محترم، سهم نمره ارزشيابي مستمر و پاياني تعديل شود.

6. با توجه به تعداد دانشجويان هر درس و مشكلات كندي سرعت اينترنت، استادان گرامي ضمن رعايت زمان-بندي درس در گلستان، به گونه اي برنامه ريزي كنند كه مسائل ياد شده خللي در پاسخگويي دانشجويان ايجاد نكند. به همين منظور، اگر استاد درس ناگزير شود افزون بر برنامه رسمي امتحان، در زمان ديگري نيز با هماهنگي دانشجويان و حداكثر تا پيش از آخرين مهلت ثبت نمره، از دانشجو يا دانشجويان خود ارزشيابي به عمل آورد، بلامانع است.

7. هر يك از استادان گرامي از طريق مناسب و از جمله از طريق گروه هاي آموزشي، جزئيات ارزشيابي دروس خود را به اطلاع دانشجويان برسانند. همچنين سطح دشواري سوالات آزمون ها را در رابطه مستقيم با سرفصل هاي درس و بر اساس محدوديت هاي احتمالي در يادگيري دانشجو تنظيم نمايند.

8. مقرر گرديد استادان گرامي نمرات را در مهلت هاي مقرر (دروس نظري حداكثر تا 31/04/1399 و دروس عملي حداكثر تا 10 روز پس از برگزاري آخرين جلسه درس و ارزشيابي آن) منحصراً در سامانه آموزشي گلستان ثبت اينترنتي نمايند.

9. به استناد مواد آيين نامه اي، مهلت ثبت تقاضاي تجديدنظر نمرات ثبت موقت شده توسط دانشجو 72 ساعت پس از ثبت اوليه نمرات است. دانشجوي معترض موظف است اعتراض خود را صرفا در سامانه گلستان ثبت نمايد، در غير اين صورت اعتراضي وارد نيست. استادان محترم موظفند مهلت لازم را براي رسيدگي به اعتراضات به هنگام ثبت اينترنتي نمرات لحاظ نمايند.

با آرزوي توفيق  مديريت امور آموزشي دانشگاه

 كلاس هاي عملي عمومي(تربيت بدني و ورزش 1)

تاريخ انتشار :1399/03/19

به اطلاع كليه دانشجويان محترم دروس عملي تربيت بدني و ورزش 1 مي رساند كه مقرر شده،  كلاس هاي عملي عمومي( تربيت بدني و ورزش 1)دانشجويان رشته هاي مختلف  بصورت تئوري در قالب سيستم مجازي دانشگاه لرستان ( نه در قالب هاي ديگر ) برگزار گردد ، لذا از امروز تا حداكثر 5 تيرماه كلاس ها در ساعات مشخص شده برگزار و ترجيحا كلاس هاي فوق العاده در روزهاي پنجشنبه و جمعه و در روز هاي ديگر از ساعت 18 به بعد(با هماهنگي اساتيد و دانشجويان) برگزار مي گردد.. ضمنا حضور و غياب مرتب از طرف آموزش دانشكده و گروه كنترل خواهد شد. همچنين مي توانيد از فيلم و فايل هاي درسي نيز در قالب سيستم مذكور استفاده نماييد. قبلا از همكاري شما تشكر مي نمايد. مدير گروه تربيت بدني

 يادآوري براي انجام دروس عملي كليه مقاطع تحصيلي

تاريخ انتشار :1399/03/17

پيرو اطلاعيه شماره 4 معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه به استحضار مي رساند:

دروس عملي، كارگاهي و يا آزمايشگاهي مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتراي عمومي دامپزشكي و دكتري تخصصي (كليه مقاطع) كه امكان ارائه آن در قالب الكترونيكي وجود ندارد، پس از امكان حضور دانشجويان در دانشگاه با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و در محدوده زماني 23 تيرماه تا 15 مردادماه 1399 برگزار خواهد شد. در هرصورت نمرات دروس مذكور در قالب نيمسال دوم سال جاري ثبت مي گردد.

 4 دانشگاه لرستان - مصوبات شوراي دانشكاه 11-3-1399

تاريخ انتشار :1399/03/17

بسمه تعالي
اطلاعيه آموزشي شماره 4

به استحضار كليه استادان گرامي و دانشجويان ارجمند دانشگاه لرستان و مراكز آموزش عالي تابعه (مراكز الشتر، پلدختر، كوهدشت و نورآباد دلفان) مي رساند نظر به تصميمات ستاد ملي مبارزه با كرونا و توقف فعاليت هاي آموزش حضوري در دانشگاه و پيرو ابلاغيه هاي شماره 863/2 مورخ 11/01/1399، شماره 10020/2 مورخ 31/01/1399 و شماره 31637/2 مورخ 30/02/1399 و شماره 35675/2 مورخ 08/03/1399 معاونت آموزشي وزارت عتف در خصوص چگونگي ادامه نيمسال دوم سال تحصيلي 99-1398 دانشگاه پس از بحث و بررسي در جلسه شوراي دانشگاه مورخ 11 خرداد ماه 1399، تصميمات ذيل اتخاذ گرديد:

1- برگزاري كلاس هاي دروس نظري و آن دسته از دروس غيرنظري كه با نظر استاد درس و گروه آموزشي قابليت ارائه به صورت الكترونيكي دارد، تا پايان نيمسال همچنان به صورت الكترونيكي و مجازي ادامه مي يابد.

2- نظر به بررسي همه جوانب بويژه تاكيد بر حفظ سلامتي دانشجويان، اعضاي هيات علمي و كارشناسان و كاركنان، در خصوص برگزاري امتحانات پايان نيمسال جاري، مقرر گرديد ارزشيابي كليه دروس نيمسال جاري در كليه مقاطع تحصيلي با محوريت استادان درس و گروه هاي آموزشي، با لحاظ كردن ارزشيابي نهايي دانشجو با تركيبي از روش هاي مختلف همچون: اجراي آزمون هاي كوتاه الكترونيكي، ارائه تكليف و تمرين براي هر جلسه درس، ارزشيابي شفاهي، ارزشيابي مستمر، مشاركت دانشجو در بحثها و پرسش و پاسخ هاي كلاسي و نظاير آن به صورت غيرحضوري برگزار گردد و استادان محترم نمرات نهايي را در موعد تعيين شده در سامانه آموزشي گلستان ثبت و تاييد نمايند.

3- دروس عملي، كارگاهي و يا آزمايشگاهي مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتراي عمومي دامپزشكي و دكتري تخصصي (كليه مقاطع) كه امكان ارائه آن در قالب الكترونيكي وجود ندارد، پس از امكان حضور دانشجويان در دانشگاه با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و در محدوده زماني 23 تيرماه تا 15 مردادماه 1399 برگزار خواهد شد. در هرصورت نمرات دروس مذكور در قالب نيمسال دوم سال جاري ثبت مي گردد.

4- كارهاي عملي، كارگاهي و آزمايشگاهي مربوط به پايان نامه دانشجويان دوره هاي كارشناسي ارشد، دكتراي عمومي دامپزشكي و رساله دكتري تخصصي از تاريخ 17 خردادماه سال جاري و با تمهيدات معاونت دانشجويي (تسهيلات خوابگاهي) و نيز به شرط رعايت پروتكل هاي بهداشتي، به صورت حضوري و فشرده در دانشگاه برگزار خواهد شد.

5- كارهاي عملي، كارگاهي و آزمايشگاهي مربوط به رساله دانشجويان دوره هاي دكتري تخصصي كه قبلاً با تمهيدات معاونت دانشجويي به صورت حضوري شروع شده است، كماكان ادامه پيدا خواهد كرد.

معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه لرستان

12.00 Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA


۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰
۲۷۶ بازدید