اطلاعیه

آیین نامه برگزاری امتحانات

برگزار گردد از درجه اعتبار ساقط و مردود شناخته میشود. مسئولیت نظارت بر مفاد این دستورالعمل بر

عهده اداره آموزش و معاون آموزشی دانشکده / مدیر مرکز مربوطه است.

.2 مسئولیت برگزاري امتحانات بر عهده گروه آموزشی ذیربط و نظارت بر حسن اجراي امتحانات پایان

نیمسال هر دانشکده به عهده معاون آموزشی دانشکده / مدیر مرکز مربوطه می باشد .

.3 برگزاري امتحانات کلیه دروس اعم از عمومی، پایه و تخصصی هر دانشکده توسط همان دانشکده برگزار

میگردد . دانشکده موظف است برنامه امتحانات پایان نیمسال را از سامانه گلستان استخراج و جهت اطلاع

دانشجویان در تابلوي اعلانات نصب نماید. ملاك برنامه امتحانی براي اداره کل آموزش، برنامه درج شده در

سامانه گلستان است.

.4 مدیران گروههاي آموزشی موظفند قبل از شروع امتحانات، تاریخ، ساعت و محل امتحان دروس را به

استادان مربوطه ابلاغ نمایند .

.5 حضور استاد درس در جلسه امتحانی )بجز جلسات امتحانی موازي( الزامی است. مدیر آموزش دانشکده/ مدیرمرکز موظف است پس از برگزاري امتحانات، گزارش عدم حضور استاد در جلسات امتحان را به معاونت آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نماید.

.6 داشتن کارت امتحانی در هر جلسه امتحان الزامی است و از ورود دانشجو بدون در دست داشتن کارت

ورود به جلسه امتحان جلوگیري به عمل خواهد آمد . دانشجویان کارت امتحان را می بایست از سامانه گلستان

قبل از برگزاري امتحانات استخراج و آن را ممهور به مهر گروه آموزشی نمایند. در این خصوصگروه

آموزشی موظف است به نحو مطلوبی اطلاعرسانی نماید .

2

.7 مقرر گردید ادارات آموزش دانشکدهها از لیست حضور و غیاب امتحانی که در سامانه گلستان به صورت

تصویري درج گردیده است، استفاده نمایند و از افزودن نام دانشجو در ذیل لیست به صورت دستنویس

اجتناب نمایند .

.8 کلیه دانشجویان موظفند قبل از خروج از محل امتحان، لیست حضور و غیاب جلسه امتحانی را امضاء

نمایند؛ در غیر این صورت غایب محسوب می گردند .

.9 مقرر گردید ادارات آموزش دانشکده ها و مراکز از نمونه فرم صورت جلسه پایانی امتحانات که در

سیستم گلستان موجود است استفاده نمایند و از آن سه نسخه تهیه نموده و یک را تحویل استاد درس مربوطه دهند .

.11 از ورود دانشجویانی که به هر دلیل تأخیر داشته باشند در جلسه امتحان جلوگیري به عمل خواهد آمد و

براي آنها در صورت جلسه امتحانی غیبت درج میگردد. مدیر آموزش دانشکده/ مرکز موظف است در پایان هر روز، لیست دانشجویان غایب در جلسات امتحانی را در سامانه گلستان درج نماید. لازم به ذکر است ارسال یک نسخه از لیست مذکور به اداره امتحانات مدیریت امور آموزشی دانشگاه الزامی است. مسئولیت نظارت بر این امر به عهده معاون آموزشی دانشکده/ مدیر مرکز مربوطه است.

.11 کلیه برگههاي امتحانی، دفترچه سوالات و پاسخنامهها باید ممهور به مهر ادارهآموزش دانشکده یا مرکز باشد .

.12 به استناد مصوبات شوراي آموزشی دانشگاه مقرر گردید اساتید نمرات را در مهلت هاي مقرر منحصراً ثبت اینترنتی نمایند و از درج نمرات در تابلو اعلانات خودداري نمایند و ادارات آموزشی دانشکده ها و مراکز موظف هستند در این خصوص اطلاعرسانی نمایند .

.13 به استناد مواد آیین نامهاي، مهلت ثبت تقاضاي تجدیدنظر نمرات ثبت موقت شده توسط دانشجو 72 ساعت پس از ثبت اولیه نمرات است. دانشجوي معترض موظف است اعتراض خود را صرفا در سامانه گلستان ثبت نماید، در غیر اینصورت اعتراضی وارد نیست. استادان محترم موظفند مهلت لازم را براي رسیدگی به اعتراضات به هنگام ثبت اینترنتی نمرات لحاظ نمایند و در صورت اعتراض دانشجویان به نمرات خود، ورقه امتحانی را در حضور مدیر گروه بازبینی کنند .

.14 مقرر گردید نمرات دروس ناتمام )ادامه پروژه( مقطع کارشناسی در سامانه گلستان ثبت و اعلام گردند و به

اطلاع دانشجو رسانیده شود درس ناتمام را براي ترم بعدي مجدداً انتخاب واحد نماید . )بر اساس شیوه نامه اجرایی دانشگاه ذیل ماده 14 آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی اقدام گردد(.

3

.15 تکثیر سؤالات امتحانی با استفاده از فرم مربوطه در محل انتشارات دانشگاه انجام خواهد شد و مسئول تکثیر موظف است در اطاق قرنطینه و فقط با حضور استاد درس و ناظر حراست به تکثیر سؤالات اقدام نماید و در پایان تکثیر کلیه  سوالات امتحانی، حتی اوراق باطله را به استاد درس تحویل نماید.

.16 مسئولیت حفظ و نگهداري سؤالات تا زمان برگزاري امتحان به عهده استاد درس است.

.17 اساتید محترم موظف و مکلفند اوراق امتحانی و کلیه پاسخنامهها را بعد از رسیدگی به اعتراضات و ثبت

نهایی نمرات امتحانی حداقل یک نیمسال تحصیلی نگهداري نمایند .

.18 حداکثر مهلت ارائه مدارك معتبر جهت حذف پزشکی در جلسات امتحانی پنج روز پس از برگزاري

امتحان درس مربوطه است و اداره آموزش دانشکده/ مرکز موظف به رعایت این بند می باشد. مدارك لازم براي حذف پزشکی شامل تکمیل فرم مربوطه،کارت ورود به جلسه امتحانی، کارنامه کل و مدارک معتبر پزشکی است. به پرونده هاي ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

.19 پرداخت حقالتدریس کلیه استادان محترم منوط به ثبت نهایی نمرات در سامانه گلستان در مهلت مقرر است.

.20 همراه داشتن وسایل الکترونیکی از جمله: لپتاپ و تلفن همراه و نیز کتاب، جزوه، یادداشت و نظایر آن در

جلسه امتحان ممنوع است و تقلب محسوب میشود. در مواردي که استاد درس مجاز بودن ماشین حساب را

در جلسه امتحان اعلام نماید بلامانع است؛ در غیر اینصورت ممنوع و تقلب محسوب میشود. رد و بدل کردن

لوازم التحریر، برگه سؤالات و پاسخنامه، عدم رعایت نظم جلسه، صحبت کردن در جلسه امتحان، توهین به مراقبان و عدم تحویل سؤالات در پایان هر جلسه امتحانی، فرستادن شخص دیگري به جاي خود در امتحان یا شرکت به جاي دیگري در امتحان جزو تقلبات امتحانی محسوب میشود و مرتکبان طبق مقررات به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد .

.21 در صورت بروز هرگونه موارد بیانضباطی و تخلفات امتحانی مراتب می بایست در فرم مربوط در سه نسخه

صورتجلسه و در پایان همان روز کاري به مدیریت امور آموزشی ارسال گردد. ضمناً دانشجو میتواند تا پایان

وقت در جلسه امتحان حضور داشته باشد و در پایان برگه امتحانی وي تحویل استاد درس شود.

با آرزوي توفیق

مدیریت امور آموزشی دانشگاه

 


۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰
۱۵۰ بازدید