اطلاعیه

جلسه هماهنگی برنامه های هفته پژوهش و فناوری لرستان به ریاست دکتر عزیزی

۱۳۹۸/۰۹/۰۸

دکتر خسرو عزیزی، جانشین ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری که در محل استانداری لرستان تشکیل شد، گفت:«همه دستگاههای اجرایی استان، ادارات و مراکز آموزش عالی باید کوشش کنند برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان لرستان به نحو احسن اجرا شوند».

دکتر عزیزی، تصریح کرد:«نامگذاری یک هفته تحت عنوان هفته پژوهش و فناوری نشانگر اهمیت تحقیق، پژوهش و فناوری در راستای توسعه پایدار محلی، استانی و ملی است».

رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد:«باید تلاش کنیم تعامل و ارتباط بین مراکز علمی دانشگاهی با بخشهای اجرایی و خصوصی در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی استانی، بیشتر شود».

دکتر خسرو عزیزی، افزود:«از برنامه‌هایی که تلاش می‌کنند ایده‌ها و خلاقیت‌ها به مرحله تجاری‌سازی و تولید ثروت برسند باید حمایت کرد».

وی افزود:«بحث فناوری یک بحث مهم است و همچنین ارائه محصولات مرتبط با فن بازار در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد».

جانشین ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، بیان کرد:«دانشگاه جامعه‌محور یک دانشگاه اثرگذار در جهت رفع مشکلات و چالشهای منطقه‌ای و استانی با استفاده از تحقیقات و پژوهشهای کاربردی است».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«توسعه و پیشرفت همه‌جانبه با تحقیقات و پژوهشهای کاربردی محقق می‌شود».

گفتنی است در جلسه مذکور که غروب روز چهارشنبه، 6 آذرماه برگزار شد دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، مدیران دستگاههای اجرایی و مراکز آموزش عالی عضو ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، حضور داشتند و دیدگاههای خود را در راستای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان لرستان بیان کردند.  

بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، همچون نمایشگاه سال گذشته، امسال نیز در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

همچنین از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان، تجلیل خواهد شد.

شعار امسال هفته پژوهش و فناوری،«پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید»، انتخاب شده است.

امسال، هفته پژوهش و فناوری از 16 تا 21 آذرماه است.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، دکتر سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و دبیر این ستاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان است.

عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری:

شنبه، 16 آذر؛ پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه.

یکشنبه، 17 آذر؛ روز پژوهش، فناوری و توسعه ملی.

دوشنبه، 18 آذر؛ گام دوم در پژوهش و فناوری.

سه‌شنبه، 19 آذر؛ وحدت حوزه و دانشگاه، پژوهش، فناوری و رونق تولید.

چهارشنبه، 20 آذر، پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی.

پنجشنبه، 21 آذر؛ پژوهش، فناوری و مشارکت ملی.


 


۱۳۹۸/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰
۱۶۴ بازدید