اخبار

کاشت گونه گیاهی موسیر دارای ارزش دارویی، صنعتی و خوراکی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان

۱۴۰۳/۰۱/۱۸

دکتر میرزایی‌موسیوند، عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با هدف بررسی تولید موسیر در شرایط اقلیمی خرم‌آباد و بررسی اثرات سطوح مختلف کود بر روی این گونه، اقدام به کاشت موسیر در مزارع دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت:‌ «گونه دارویی موسیر يکي از گياهان بومي نواحي کوهستاني غرب ايران است که پتانسيل خوبي برای کاشت در زمين‌های زراعي رها شده دارد. بر اساس اطلاعات ذكر شده در منابع معتبر، گياه موسير ايراني (Allium stipitatum) از جمله گونه‌هاي گياهي دارای ارزش دارويي، صنعتي و خوراکی است كه به دليل بهره‌برداري خارج از ظرفيت، به شدت در معرض خطر انقراض قرار گرفته است».

دکتر حقی‌زاده تشریح کرد: «با توجه به اینکه زمان طولانی از اهلی‌سازی موسیر در کشور نمی‌گذرد و مطالعات اندکی روی اثرات سطوح مختلف کوددهی روی موسیر ایرانی انجام گرفته است، دکتر امیر میرزایی‌موسیوند، عضو هیئت علمی این دانشکده با هدف بررسی تولید موسیر در شرایط اقلیمی خرم‌آباد و بررسی اثرات سطوح مختلف کود بر روی این گونه، اقدام به کاشت موسیر در مزارع دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کرد».

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۱۹:۴۱
۱۸۸ بازدید