اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی: شهدا درختان پُرثمری هستند که ثَمَرشان همیشگی است

۱۴۰۲/۱۲/۱۹

رئیس دانشگاه لرستان در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و در آستانه فرارسیدن روز شهدا، گفت: «شهدا، درختان پُرثمری هستند که در جهان هستی، ثَمَرشان، همیشگی است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، در این آیین که روز شنبه، 19 اسفندماه سال جاری، توسط دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با همکاری انجمن های علمی دانشجویی در سالن اجتماعات دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «ما در زمینه منابع طبیعی نیازمند تهیه و اجرای یک نقشه راه با مشارکت دانشکده منابع طبیعی و اداره کل منابع طبیعی استان لرستان برای دانشگاه لرستان هستیم».

وی تصریح کرد: «نیاز است نقشه یا نقشه‌های قبلی نیز اصلاح شوند و به گونه‌ای طراحی صورت گیرد که با مشارکت دانشجویان، قطعات زمین در دانشگاه لرستان با نام یک شهید، متناسب با تقویت درختکاری و فضای سبز و منابع طبیعی، درخت‌کاری شود که البته در این زمینه تأکید بنده بر زمین‌های اطراف خوابگاه‌هاست که نیازمند کاشت نهال هستند».

رئیس دانشگاه لرستان افزود: «هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی باید نقشه راه مدنظر را براساس کارهای کارشناسی شده و علمی و دخیل کردن ادارات منابع طبیعی، سازمان حفاظت محیط زیست انجام بدهند که علاوه بر دانشگاه لرستان برای سایر جاها هم استفاده بشود».

دکتر علی نظری اظهار داشت: «درخت از نگاه قرآن کریم فقط مفهوم مادی ندارد بلکه مفهوم توحیدی معنوی هم دارد؛ برای مثال سخن پاک همچون درخت پرثمر است؛ بنابراین باید از نگاه قرآنی، درخت و درخت‌کاری را دید».

دکتر نظری تشریح کرد: «برای مثال مفهوم شجره طیبه از مفاهیم معنوی مدنظر قرآن است که درخت در آن وجود دارد؛ پس، درخت، یک کلمه طیبه است و نباید فقط از زاویه مادی به آن نگریست».

گفتنی است در این آیین از جمعی از برگزیدگان در زمینه فعالیت در حوزه منابع طبیعی، با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان و دانشگاه لرستان تجلیل شد.

در این آیین دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، میرزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان و قائدرحمتی، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با رویکرد گفت‌وگومحوری، به پرسش‌های دانشجویان در رابطه با موضوعات منابع طبیعی استان، پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ۱۴:۳۳
۵۶۳ بازدید