اخبار

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان تأکید کرد: ضرورت تأسیس کریدور فناورانه در خانه فناور محیط زیست لرستان

۱۴۰۳/۰۷/۱۰

در دومین نشست تخصصی کمیته علمی خانه فناور محیط زیست استان لرستان، دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان بر ضرورت تأسیس کریدور فناورانه در خانه فناور محیط زیست استان لرستان، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست تخصصی به تاریخ 9 مهرماه 1403 در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر مرتضی قبادی، دبیر علمی خانه فناور محیط زیست استان لرستان، ضمن بیان دستور کار جلسه، به اهمیت شناسایی چالش‌ها و نیازهای محیط زیست و ارائه راهکارهای فناورانه برای حل آنها توسط صاحبان ایده و نخبگان دانشگاهی اشاره کرد.

این نشست به میزبانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان و با حضور رییس پارک علم و فناوری لرستان، معاون جهاد دانشگاهی لرستان، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس و اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ضمن اشاره به اینکه لرستان با چالش‌های متنوع زیست‌محیطی روبه‌رو و نیازمند توجه و اقدام فوری است، عنوان کرد تاسیس یک کریدور فناورانه در دل خانه فناور محیط زیست استان می‌تواند به‌عنوان یک راهکار مؤثر در حل این مشکلات مطرح شود.

کریدور فناورانه می‌تواند با بهره‌گیری از پتانسیل‌های پارک علم و فناوری و ارتباط با صنایع و گروه‌های مختلف علمی تخصصی استان، راهکارهای مؤثری برای مدیریت و کاهش مشکلات محیط زیستی ارائه دهد.

حقی‌زاده با بیان اینکه صاحبان ایده و نخبگان دانشگاهی استان باید در این مسیر مشارکت داشته باشند و برگزاری جلسات مشترک با این گروه‌ها می‌تواند به شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارهای فناورانه کمک کند، افزود: یکی از مزیت‌های خانه فناور محیط‌ زیست لرستان، اتصال آن به صندوق تأمین اعتبار محیط‌ زیست است که امکان تأمین مالی ایده‌های نوآورانه را فراهم می‌کند.

وی گفت: شناسایی و پرورش ایده‌های فناورانه می‌تواند به‌عنوان گام اول در حل معضلات زیست‌محیطی استان محسوب شود و شروع کار با چند ایده مشخص و قابل اجرا می‌تواند به نتایج ملموسی منجر شود.

عضو علمی خانه فناور محیط زیست لرستان همچنین به ظرفیت‌های موجود در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان اشاره و بیان کرد: این دانشکده آمادگی دارد کارگاه‌های توانمندسازی و مهارت افزایی را برای افزایش آگاهی دانشجویان و جوامع محلی برگزار کند.

در این نشست سایر اعضای کمیته علمی خانه فناور نیز ضمن اشاره به چالش ها و نیازهای محیط زیستی استان، آمادگی خود را برای رفع این چالش ها و همکاری در برگزاری رویدادهای فناورانه در راستای تقویت اتمسقر فناوری در سطح استان اعلام کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۹:۰۷
۲۳۳ بازدید