اخبار

بازدید علمی و اردوی راهیان پیشرفت جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان به مقصد کشت و صنعت شهید بهشتی

۱۴۰۲/۱۱/۱۰

جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان به سرپرستی رئیس این دانشکده (دکتر علی‌حیدر نصرالهی) در قالب طرح جهاد علمی و اردوهای راهیان پیشرفت، به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های تولیدی، علمی مجموعه کشت و صنعت شهید بهشتی شهرستان دزفول وابسته به سازمان اتکا و گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی، از این مجموعه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این رویداد علمی علاوه بر بازدیدهای میدانی از امکانات و مزارع مختلف کشت و صنعت شهید بهشتی، نشست‌های تخصصی نیز با اعضای هیئت مدیره و کارشناسان مجموعه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست، دکتر نصرالهی، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان در سخنانی، با ارائه ظرفیت‌های علمی این دانشکده، رسالت اصلی دانشکده کشاورزی را کمک به شکوفایی اقتصاد کشاورزی با بهبود فرآیندهای تولید دانش‌بنیان محصولات کشاورزی در راستای استفاده بهینه و پایدار از منابع و تامین امنیت غذایی دانست.

در این نشست، اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان دیدگاه‌های مختلف متعددی در حوزه‌های دامپروری، آب و انرژی، گیاه‌پزشکی و کنترل آفات و بیماری‌ها، مکانیزاسیون و زیست فناوری ارائه دادند که مورد استقبال مدیران کشت و صنعت شهید بهشتی قرار گرفت.

کشت و صنعت شهید بهشتی دزفول زیر مجموعه سازمان اتکاء یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی واقع در اراضی شمال خوزستان است.

این مجموعه دارای 5000 هکتار اراضی زراعی است که در آن کشت‌های مختلفی از جمله چغندر قند، گندم، ذرت، شبدر، کلزا، آفتابگردان، سویا، محصولات صیفی و سبزیجات صادراتی کشت می‌شود.

این مجموعه دارای 1000 هکتار باغات مرکبات و نخیلات با ارقام مختلف است.

پراکندگی اراضی کشت و صنعت شهید بهشتی شامل شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش و صفی آباد است که با بهره‌مندی از علم و تکنولوژی جدید، محل مناسبی برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های علمی در حوزه کشاورزی است. در این مجموعه انواع ادوات کشاورزی، مزارع تولید مرغ گوشتی و پرواربندی گوسفندی، سردخانه‌های مدرن، کارگاه‌های تولید بذر، انبارها و سیلوهای متعدد نگهداری غلات، فعال است.

در نشست مشترک، دو طرف بر گسترش همکاری‌های دوجانبه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی و مسئله‌محور، تأکید کردند.

این بازدید و نشست همکاری دوجانبه به صورت یک روزه برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۱۱:۵۹
۱۴۵ بازدید