اخبار

بازدید نماینده مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با هدف سنجش فضای کالبدی

۱۴۰۲/۱۰/۲۱

با هدف ارزیابی (سنجش) امکانات و فضای کالبدی تخصیص‌یافته و چشم‌انداز توسعه (گسترش) دانشکده تازه تأسیس منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان، به ‌نمایندگی از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از بخش‌های مختلف دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این بازدید که صبح روز پنج‌شنبه، 21 دی‌ماه سال جاری صورت گرفت دکتر قادرزاده که ریاست هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان کردستان را نیز عهده‌دار است بخش‌هایی از دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان را نیز مورد بازدید میدانی قرار داد.

در این بازدید، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر محسن رشیدی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر علی‌حیدر نصرالهی، رئیس دانشکده کشاورزی این دانشگاه، دکتر داود میرزایی‌فر، رئیس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه لرستان، یوسف عباسی، مدیر حراست دانشگاه لرستان و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان حضور داشتند.

رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان کردستان (به‌نمایندگی از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، از اتاق‌ها، کلاس‌ها و مجموعه فضای کالبدی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان بازدید کرد و پرسش‌های خود را جهت تهیه گزارش سنجش و ارزیابی برمعیار آینده‌نگری برای گسترش دانشکده، مطرح نمود.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده و دکتر علی‌حیدر نصرالهی، رؤسای دانشکده‌های منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه لرستان و دکتر داود میرزایی‌فر، رئیس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه لرستان، توضیحات را درباره بخش‌های مختلف حوزه‌های کاری آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی دو دانشکده با تأکید بر ویژگی‌های فضای کالبدی دانشکده منابع طبیعی، ارائه کردند.

براساس سیاست مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درخواست‌های گسترش کالبدی یک دانشگاه یا دانشکده‌ مورد ارزیابی و بازدید میدانی از سوی دیگر دانشگاه‌های تعیین‌شده توسط این مرکز قرار می‌گیرد.

در برخی موارد دیگر، دانشگاه لرستان به‌عنوان ارزیاب سایر دانشگاه‌های برون‌استانی وظیفه مربوطه را اجرا می‌کند.

بازدید مذکور نزدیک به سه ساعت تداوم یافت.

همچنین با حضور دکتر حامد قادرزاده، یک نشست گفت‌وگومحور، با موضوع چشم‌انداز کالبدی دانشکده تازه تأسیس منابع طبیعی دانشگاه لرستان، در اتاق حوزه ریاست این دانشکده برگزار شد و دکتر علی حقی‌زاده، رئیس این دانشکده، علاوه بر اینکه گزارشی از وضعیت کالبدی دانشکده ارائه کرد مهم‌ترین مطالبات مربوط به فضای کالبدی را بر زبان جاری نمود.

دکتر حقی‌زاده در این نشست گفت: «دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برای احداث ساختمان جدید و توسعه آن و اخذ ماده ۲۳ نیاز به کسب مجوزهایی دارد و امیدواریم این بازدید که به نمایندگی از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است منجر به دریافت مجوزهای لازم بشود».

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، برخی مهم‌ترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منابع طبیعی استان لرستان را تشریح کرد.

وی توضیح داد کسب مجوزهای قانونی لازم برای گسترش فضای کالبدی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان و احداث ساختمان جدید، کاملاً در راستای تناسب بین ایجاد فضای کالبدی مورد نیاز یک دانشکده با ظرفیت‌های استان لرستان {ظرفیت‌های منابع طبیعی} است.

گفتنی است گزارش‌ها و درخواست‌های تهیه شده براساس بازدیدهای میدانی، در نهایت به مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ۱۶:۱۷
۸۲۲ بازدید