اخبار

تجلیل از بانوان دانشکده‌های علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان به مناسبت روز زن

۱۴۰۲/۱۰/۱۳

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و روز زن و مادر، با حضور رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان (دکتر سعید محمدزاده)، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه (دکتر علی میر)، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور زنان و خانواده (دکتر میثاق حیدری)، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان (دکتر امیرقاسم غضنفری مطلق) و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان (حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور) از بانوان شاغل دانشکده‌های علوم پایه و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز به ریاست دکتر علی حیدر نصرالهی و دکتر علی حقی‌زاده، در آیینی، از بانوان شاغل دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان به مناسبت گرامیداشت روز و هفته زن و مقام مادر، تجلیل کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در آیین گرامیداشت روز زن ویژه بانوان شاغل دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان که در محل اتاق کار رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد گفت: «در قرآن کریم دو نمونه از زنان مطرح شده است که الگوی مثبت و منفی برای زنان هستند و البته برای ما الگوی توحیدی و انسان‌ساز مدنظر قرآن کریم، اهمیت دارد».

دکتر نظری تشریح کرد: «برای مثال حضرت مریم یک الگوی اثرگذار و تربیتی برای جامعه توحیدی است یا نتیجه تدبیر همسر فرعون، پرورش حضرت موسی (ع) است و اینگونه شخصیت‌های بزرگ الهی، الگوهای کامل و جامع هستند».

وی اظهار داشت: «انقلاب شکوهمند اسلامی نیز نتیجه تربیت زنان و مردان توسط مادران است که نتیجه‌اش شکل‌گیری مکتب توحیدمحور و مکتبی است که شهید سلیمانی را پرورش داده است».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: «شهید سردار سلیمانی، دارای ده‌ها مؤلفه بود که به این شخصیت بزرگ رسید و فراموش نکنیم نقش پدر و مادر بزرگوار ایشان به ویژه مادر در تربیت ایشان، بسیار مهم بوده است».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «شخصیت‌های بزرگ نتیجه تربیت مادران و خواهران است؛ اما نقش منفی هم در جهان داریم که شاهد هستیم نتیجه‌اش، تربیت انسان‌های کودک کش رژیم صهیونیستی است؛ بنابراین تربیت به دو نوع توحیدی و مثبت و منفی تقسیم بندی می‌شود».

دکتر نظری، بیان کرد: «نقش تربیتی پدر و مادر به ویژه مادر از نگاه قرآن کریم یک نقش بسیار مهم است».

وی، تصریح کرد: «نگاه توحیدی انقلاب اسلامی به زن براساس توجه به نقش‌های مختلف خانوادگی و سیاسی و اجتماعی است همزمان با همدیگر است».

رئیس دانشگاه لرستان از همه رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان خواست همچون دانشکده علوم پایه، از بانوان شاغل دانشکده‌ها همزمان با ایام هفته گرامیداشت مقام زن و مادر، تجلیل کنند.

رئیس دانشگاه لرستان از دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان با مدیریت دکتر میثاق حیدری، قدردانی کرد.

شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل است

دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی، ضمن تبریک روز مادر گفت: «شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا (س) الگوی کامل زنان است».

دکتر محمدزاده، توضیح داد: «کلام و سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س)، همه‌اش نور است که بایستی از این نور به عنوان الگوی همه جانبه، در همه ابعاد زندگی، بهره گرفت».

بهشت زیرپای مادران است

دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن روز زن و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: «اهمیت جایگاه زنان به حدی است حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند بهشت زیرپای مادران است».

دکتر غضنفری‌مطلق تشریح کرد: «مادری‌کردن مهم تر از مادر بودن است؛ بدون تردید حضرت فاطمه‌زهرا (س) الگوی سبک زندگی و رفتاری زنان است».

وی تصریح کرد: «در دین اسلام و تاریخ ایران اهمیت زیادی به زنان داده شده است؛ برای مثال در شاهنامه هم اسم زنان بزرگ آمده است».

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان افزود: «در همه جوانب علمی هم زنانی داریم که الگو هستند؛ برای مثال خانم دکتر مریم میرزاخانی باعث افتخار زنان ایران در زمینه های علمی (علم ریاضی) در سطح جهان شد».

دکتر غضنفری مطلق اظهار داشت: «نمونه کامل ایثار مادر است و عطوفت و مهر و محبت ناشی از مادر بودن و نقش مادری و همسری و خواهری، باعث تقویت فضائل اخلاقی در جامعه می شود».

گفتنی است در این آیین لوح‌های تقدیر و هدیه به بانوان اهداء شد.

براساس اعلام دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان این برنامه در طول هفته زن، در همه دانشکده‌های دانشگاه لرستان اجرا می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۲:۳۷
۱۱۳۵ بازدید