اخبار

نشست و کارگاه تخصصی «گیاهپزشکی از حرف تا عمل» در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۲۱

به مناسبت گرامیداشت هفته استانی پژوهش و فناوری نشست و کارگاه تخصصی «گیاهپزشکی از حرف تا عمل»، با حضور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و دانشجویان و اساتید گروه گیاهپزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست علمی فرهنگی که به میزبانی دانشکده کشاورزی لرستان و با خوش آمدگویی دکتر نصرالهی رئیس دانشکده کشاورزی در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد ضمن سخنرانی مدعوین و ارائه بحث های تخصصی مربوط به آفات و بیماری های گیاهی و طرح سوال و پرسش و پاسخ، دانشجویان انجمن علمی گروه گیاهپزشکی به اجرای مسابقه علمی سرگرمی، پخش کلیپ و اجرای برنامه صندلی داغ با حضور اساتید گروه پرداختند و به برندگان و فعالان دانشجویی دست اندرکار جوایز نفیسی به رسم هدیه اهدا شد.

افراد برگزیده شامل حدیثه کشاورز، پریماه امیری، نازنین هوشمند و مبینا نظری و محمد هادی پور و مهرشاد موسوی بودند.

همچنین در پایان این نشت از پنج نفر اول مسابقه عکاسی با محوریت محیط زیست و فضای سبز دانشگاه لرستان تقدیر شد.

موضوعات نشست:

دکتر اسداله حسینی چگنی عضو هیئت علمی دانشگاه ضمن برشمردن اهداف برگزاری این نشست که به منظور ایجاد ارتباط نزدیک بین نهاد علم و عمل و استفاده از ثمرات آن برای دانشجویان تشکیل شده است حضور مهمان­ های ویژه از دستگاه­های اجرایی و تحقیقاتی استان را به فال نیک گرفت و استمرار اینگونه نشست­ ها را خواستار شد.

مهندس کامران پیرزادی مدیر کل حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان لرستان در مقایسه رشته گیاهپزشکی با رشته های پزشکی متذکر شد که انسان ممکن است در طول سال چند بار نیازمند پزشک بشود اما ما هر روز با مواد غذایی بر پایه گیاهان در سه وعده غذایی سروکار داریم از این رو سلامت و امنیت غذایی که یک رکن اصلی آن کاهش مصرف سموم شیمیایی و کاهش اثر خسارت آفات و بیماری های گیاهی است به طور مستقیم به رشته گیاهپزشکی برمی گردد و این جایگاه رفیع این بخش کشاورزی علمی را خاطرنشان می سازد.

دکتر وهاب رحیمی کارشناس دفتر حفظ نباتات استان با ارائه مطالبی از تاریخچه کاری و قانونی حفظ نباتات در کشور، جایگاه سازمانی سازمان حفظ نباتات کشور بویژه در بحث اورژانس­ های کشاورزی مانند ظهور و بازظهور آفات و بیماری، فرصت­ های شغلی دانشجویان در آینده چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی سخن گفت.

در این نشست پرسش و پاسخ­ های کوتاهی برای استفاده دانشجویان و حضار جلسه مطرح شد.

دکتر علی دهقان رئیس مرکز بذر و نهال و عضو هئیت علمی بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ضمن به اشاره به تجربه طولانی مدت خود در این زمینه، دانش افزایی دانشجویان را عامل مهم تشخیص صحیح عوامل آسیب زای گیاهی برشمرد و پرهیز از عجله و قضاوت زودهنگام در تشخیص عامل اساسی را گوشزد کرد.

دانشجویان همکار نشست:

حدیثه کشاورز، پریماه امیری، مهرشاد موسوی، نازنین هوشمند، امید موسوی، یاسمن شاه قلیان، فاطمه معتمدی، مبینا نظری، درسا لونی.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۰۹:۳۷
۱۷۷ بازدید