اخبار

نشست بررسی علمی طرح کاشت یک میلیارد درخت کشور در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۲۰

نشست پژوهشی و گفتگومحور بررسی علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: به مناسبت هفته استانی پژوهش و فناوری، نشست نقد و بررسی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با تاکید بر الزامات و چالش‌های پیش رو توسط این دانشکده برگزار شد».

دکتر حقی زاده تشریح کرد: «در این نشست، جناب دکتر سیدنا عضو هیئت علمی گروه مهندسی جنگل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان ضمن تشریح وضعیت تخریب جنگل‌ها و ضرورت کاشت درخت، تعهد کشورها و وظیفه‌ی انسان‌ها برای کاشت درخت را یادآور شد و به معرفی وضعیت جنگل‌های ایران از نظر نوع و مساحت و مقایسه‌ی آن با دنیا پرداخت. همچنین جناب دکتر سیدنا با بیان اهداف اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، به ضرورت‌ها و پیش‌نیازهای طرح اشاره نمود».

وی ادامه داد: «فلوچارت ساز و کار اجرایی، زمان‌بندیِ اجرای طرح، الزامات طرح، روش کار، و فرآیند تهیه نقشه‌ها و پایگاه داده، از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود. طرح تیپ درختکاری، شناسنامه‌ی فنی طرح، و نیز چالش‌ها و نقاط ضعف طرح تشریح و پیشنهادهایی برای بهبود این طرح بیان شد».

در پایانِ این نشست پژوهشی گفتگومحور، دکتر سوسنی، دکتر میرآزادی، دکتر ملک‌نیا و سایر حضار به صورت پرسش و پاسخ در بحث شرکت کردند.

1


۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۹
۱۲۲ بازدید