اخبار

دو نشست تخصصی با موضوعات «شیلات» و «کارآفرینی» در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۱۷

به مناسبت هفته استانی پژوهش و فناوری دو نشست تخصصی با موضوع شیلات و کارآفرینی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، به مناسب هفته پژوهش و فناوری دو نشست تخصصی، روز چهارشنبه 15 آذرماه سال جاری با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان و مهمان ویژه در این دانشکده برگزار شد.

در نشست اول ( ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ ) چالش های پیش روی شیلات استان لرستان با حضور مسئولین و کارشناسان اداره کل شیلات لرستان مهندس ساکی و دکتر منصوری بحث و تبادل نظر شد و در نشست دوم (ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ ) با حضور کارآفرینان برتر رسمی استان لرستان مهندس کردی و دکتر نباتی، مسیر آشنایی دانشجویان با حوزه کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست تخصصی با اداره کل شیلات لرستان نظام مسائل و چالش های پیش روی شیلات استان مورد بحث و تبادل نظر تخصصی قرار گرفت و اعضای هیئت علمی، داوران کرسی علمی و دانشجویان رشته شیلات دانشکده در این نشست، پرسش‌ها و مسائل خود را در ارتباط با وضعیت فعلی و آتی شیلات لرستان با نمایندگان اداره کل شیلات استان مطرح نمودند.

دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این نشست ضمن اشاره به نظامنامه آمایش عالی رشته های منابع طبیعی و جایگاه ویژه رشته شیلات و آبزی پروری، تشریح کرد: «طی دهه های اخیر که تولید و پرورش آبزیان در کشور رواج یافته، لرستان نیز این مسیر طلایی را در پیش گرفته است و قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید این محصول ارزشمند غذایی و اقتصادی را دارد».

درباره موضوع نشست دوم، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان توضیح داد: «کانون کارآفرینان برتر رسمی لرستان، به بیان درس آموخته هایی از کارآفرینان برتر در سال های کارآفرینی پرداخته و دانشجویان نیز دغدغه های خود را بیان کردند.

کانون کارآفرینان برتر رسمی لرستان که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و توسعه کسب‌وکار فعالیت دارند، با حضور در این نشست، فرصتی را برای دانشجویان جهت شناخت بهتر دنیای کارآفرینی، فراهم کردند».

دکتر حقی‌زاده ادامه داد: «این نشست به عنوان یک پل ارتباطی میان دو جامعه کارآفرین و دانشجویان عمل کرد.در این نشست، کارآفرینان تجارب، چالش‌ها، و موفقیت‌هایشان را با دانشجویان به اشتراک گذاشتند.

آن‌ها به بررسی مسیرهای مختلف راه‌اندازی یک کسب‌وکار پرداختند و نکات مهمی را در خصوص ابتکار، نوآوری، و توسعه کسب ‌وکارها به دانشجویان ارائه دادند.

این ارتباط نه تنها برای دانشجویان فرصت آموزشی را فراهم نمود، بلکه با انگیزه‌بخشی و الهام‌بخشی از سوی کارآفرینان، برای آن‌ها تصویر دقیق‌تری از چالش‌ها و فرصت‌های موجود در دنیای کارآفرینی ایجاد کرد. همچنین، این نشست فرصتی برای دانشجویان فراهم کرد تا پرسش‌های خود را از افرادی که در مسیری مشابه قرار دارند مطرح کنند و از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوند.

اینگونه تبادل نظر و تجارب می‌تواند برای دانشجویان، گام مهمی در جهت انتخاب‌های آینده‌شان در دنیای کارآفرینی باشد».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۱۷ - ۱۴:۴۲
۲۹۴ بازدید