اخبار

اردوی بازدید علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۹

دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، اردوی بازدید علمی جمعی از دانشجویان مهندسی طبیعت (مرتع و آبخیزداری) این دانشگاه را در روز پنج‌شنبه ۹ آذرماه با حضور دکتر امیر میرزایی‌موسیوند (به‌عنوان عضو هیئت علمی تدریس‌کننده مهندسی مرتع و آبخیزداری دانشگاه لرستان) به مقصد شهرستان سلسله برگزار کرد.

در این بازدید علمی یک روزه که با حضور مهندس لطفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلسله و برخی از کارکنان این اداره انجام شد، از طرح‌های اصلاح مراتع نظیر انجام عملیات‌های بیولوژیکی و مکانیکی مراتع سطح شهرستان سلسله بازدید شد و دکتر میرزایی به همراه مهندس لطفی موارد علمی و فنی اجرای این طرح‌ها را برای دانشجویان تشریح کردند.

در همین رابطه، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «مراتع، افزون بر نقشی که در تولید و تأمین علوفه دارند، فواید دیگری مانند حفاطت خاک، افزایش نفوذپذیری، تغذیه منابع آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از پرشدن مخازن سدها، کاهش سیل و خسارت‌های حاصل از آن، تولید اکسیژن، حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری ... دارند؛ بنابراین ضرورت دارد برای حفظ و بهره‌برداری صحیح از این منبع با ارزش، مدیریت مناسبی بر مراتع اعمال شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۲۱:۰۸
۴۵۴ بازدید