اخبار

اردوی دانشجویی راهیان پیشرفت دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان به مقصد اراک برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۱

جمعی از دانشجویان پسر رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان و مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان, معاونت علمی بسیج دانشجویی استان لرستان, گروه آموزشی مهندسی مکانیک بیوسیستم و اجرای انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه و حمایت رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان (دکتر علی‌حیدر نصرالهی)، به سرپرستی دکتر عیسی حزباوی و دکتر مصطفی جعفریان در قالب اردوی دانشجویی راهیان پیشرفت از برخی مراکز صنعتی و دانش‌بنیان شهر اراک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در همین رابطه، در این اردوی دانشجویی راهیان پیشرفت که روز چهارشنبه، اول آذرماه سال جاری برگزار شد، دانشجویان از شرکت‌های بزرگ کمباین‌سازی ایران، هپکو اراک و تاکا (تولید ادوات کشاورزی اراک) بازدید کردند.

در شرکت کمباین‌سازی ایران، دانشجویان با بخش‌های مختلف آن از جمله خط تولید کمباین غلات، کمباین برنج، بیلر و اجزا و نحوه عملکرد آن‌ها و نیز با دستاوردها و موفقیت‌های شرکت مذکور آشنا شدند.

در شرکت هپکو، دانشجویان پس از شرکت در نشست تخصصی معرفی شرکت، از خطوط تولید محصولات متنوع هپکو بازدید کردند و با آخرین تکنولوژی‌های تولید ماشین‌های سنگین آشنا شدند.

پس از اقامه نماز در شرکت هپکو، گردش علمی در شرکت تاکا دنبال شد.

در شرکت تاکا، مسئول روابط عمومی شرکت، به معرفی و تاریخچه شرکت تاکا پرداخت و دانشجویان از بخش‌های گوناگون این شرکت نیز دیدن کردند و با قسمت‌های مختلف این کارخانه‌ی تولید ماشین‌های کشاورزی، آشنا شدند.

گفتنی است در هر سه شرکت بازدید شده مذکور، بر حمایت از ایده‌های خلاقانه دانشجویان برای رفع مشکلات صنعت تأکید و به پرسش‌های گوناگون دانشجویان از جمله دغدغه‌های ایشان درباره بازار کار پاسخ داده شد.

آشنایی با دستاوردها و موفقیت‌های تکنولوژیک، صنعتی و دانش‌بنیان کشور، در قالب اردوهای راهیان پیشرفت و ارتقای مهارت‌آموزی دانشجویان، از اهداف برگزاری اینگونه اردوهای بازدیدمحور است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۲۲:۱۰
۶۳۴ بازدید