اخبار

برگزاری کارگاه آموزش محیط‌زیست برای دانش‌آموزان ابتدایی توسط دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۸/۲۵

در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه با جامعه، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کارگاه آموزش موضوعات محیط‌زیست را برای جمعی از دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان خرم‌آباد برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان درباره این کارگاه به خبرنگار ما گفت: «دانشکده منابع طبیعی در ادامه سلسله کارگاه‌های آموزشی محیط‌زیست ویژه دانش آموزان ابتدایی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه در آگاه سازی آینده سازان به منظور حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی یک کارگاه آموزش محیط زیست در مدارس ابتدایی شهر خرم آباد را در تاریخ ۲۴ آبان ماه بر گزار کرد؛ این کارگاه با همکاری خانه محیط زیست دانشگاه لرستان و همراهی دکتر مرتضی قبادی مدیر اجرایی خانه محیط زیست دانشگاه لرستان و اعضای دانشجویی فعال در این خانه، نیلوفر محمدی، مائده یاری و نسا دریکوندی بر گزار شد».

دکتر حقی زاده تشریح کرد: «تبدیل امر حفاظت از محیط زیست به یک باور ذهنی و عادت تنها راهی است که در نهایت به حفظ محیط زیست می‌انجامد. بهترین زمان برای ایجاد چنین باوری نیز از دوران کودکی است و در این زمینه مدارس نقش حیاتی دارند».

دکتر حقی زاده تاکید کرد: حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و برقراری ارتباط با طبیعت از جمله مواردی است که در کودکی به هر فرد یاد داده می‌شود. این آموزش‌ها از منزل شروع و در مدرسه، جامعه و رسانه‌ها کامل می‌شود؛ آموزش محیط زیست به اصلاح باورهای کودکانمان می‌انجامد و به آن عادت خواهند کرد».

گفتنی است در این کارگاه، دکتر مرتضی قبادی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه لرستان موضوعات متنوعی درباره محیط زیست مانند مصرف آب، مدیریت پسماند و تفکیک زباله‌ها، جنگل، طبیعت، حیات‌وحش، تنوع زیستی، حفاظت از محیط زیست و مصرف انرژی را برای دانش‌آموزان، تبیین کرد.

دانش‌آموزان پرسش‌های خود درباره مباحث محیط‌زیست را مطرح کردند و دکتر مرتضی قبادی به پرسش‌ها، پاسخ داد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۰۸:۴۲
۲۸۷ بازدید