اخبار

برگزاری کارگاه مهارت افزایی پژوهشی توسط دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۸/۲۳

کارگاه مهارت افزایی پژوهشی با عنوان «آشنایی با اصول نگارش مقالات علمی» توسط دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه در روز دوشنبه، ۲۲ آبان ماه سال جاری با تدریس دکتر حسین زینی وند، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی مرتع و آبخیزداری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این رابطه، دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «از جمله امتیازهای بزرگی که می‌تواند به داشتن یک رزومه تحصیلی و کاری عالی کمک کند ارائه مقاله است. به همین علت، یکی از دغدغه‌های دانشجویان به ویژه در مقطع ارشد و دکتری، نگارش مقاله است».

دکتر حقی زاده تشریح کرد: «مشکل دقیقاً در جایی بروز می‌کند که در هیچ مقطع تحصیلی، حتی در مقاطع مختلف دانشگاهی، هیچ آموزشی در مورد نحوه نگارش یک مقاله حرفه‌ای و قابل ارائه به مراکز بین المللی، به دانشجویان داده نمی‌شود؛ به همین دلیل معاونت پژوهشی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، تصمیم گرفت همه بستر‌های لازم برای آموزش نحوه نگارش انواع مقاله از جمله ISI ، برای دانشجویان نوورود ارشد و دکتری را فراهم کند».

وی ادامه داد: «اکثر دانشجویان از مزایای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی آگاه هستند اما به علت عدم مهارت و دانش کافی در مورد اصول نگارش مقاله، قادر به چاپ آن نیستند و در این مورد با مشکل مواجه می‌شوند؛ در کارگاه‌ مقاله نویسی، همه اصول و چارچوب‌ها آموزش داده می شود تا دانشجویان بتوانند نکات مهم مقاله نویسی را بیاموزند و جایگاه علمی خود را ارتقاء دهند».

2


۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۱۲:۳۳
۱۱۴ بازدید