اخبار

بازدید دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد همزمان با هفته استانی پژوهش و فناوری

۱۴۰۱/۰۹/۱۵

همزمان با هفته استانی پژوهش و فناوری و در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی لرستان، جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد بازدید کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید را مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان، فراهم آوردند و دانشجویان از مزارغ مختلف و متنوع باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد که زیرنظر سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، اداره می‌شود بازدید کردند.

به گفته‌ی سیدعماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، در لرستان، تعداد دو هزار گونه گیاهی وجود دارد و استان لرستان از این منظر، 25 درصد گونه‌های گیاهی کشور را داراست.

باغ‌ها و مزرعه‌های متنوعی همچون گیاهان دارویی، گیاهان ماندابی و آبزی و درختان میوه بومی زاگرس در باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد وجود دارند.

همچنین، طرح سیستماتیک گیاهی باغ زاگرس در این مجموعه بزرگ در حال اجراست.

ایجاد بانک ژنوم گیاهی زاگرس از دیگر کارکردهای باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد است.

براساس توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی لرستان، برگزاری بازدیدهای علمی دانشجویی از جمله برنامه‌های مشترک است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۸:۲۲
۲۹۸ بازدید