اخبار

رویداد ایده‌شو کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست برگزار شد/ تجلیل از برتر‌ها

۱۴۰۱/۰۸/۳۰

رویداد ایده‌شو کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه لرستان برگزار و از ایده‌‌پردازان برتر، تجلیل شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این رویداد که دوشنبه، 30 آبان‌ماه توسط مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد داوران از 18 ایده‌ی راه‌یافته به مرحله پایانی که به‌صورت حضوری ارائه شدند سه ایده را به عنوان ایده‌های برگزیده انتخاب کردند و ایده‌پردازان برتر این رویداد، تجلیل شدند.

دکتر سروش آزادبخت، مسئول مرکز نوآوری دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در چند ماه اخیر و در راستای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه فناوری، اقدامات بسیار خوبی از جمله برگزاری استارتاپ‌ها، ایده‌شو‌ها و رویداد‌ها را با هدف حمایت از ایده‌پردازی، خلاقیت و نوآوری دانشجویان برگزار کرده است».

دکتر آزادبخت تشریح کرد: «ایده شو؛ رویدادی است که افراد، توانمندهای خود را در ایده‌پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران محک می‌زنند. در واقع ایده شوها رویدادهایی برای كارآفرینی هستند كه افراد این فرصت را پیدا می‌كنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه‌ی خود بپردازند».

وی توضیح داد: «در جریان این رویداد افراد هم ایده‌پردازی و هم نحوه تشریح ایده خود را می‌آموزند و از طرفی ایده‌هایشان برای راه‌اندازی یك كسب و كار نوپا را در معرض نقد قرار می‌دهند».

مسئول مرکز نوآوری دانشگاه لرستان اظهار داشت: «کمک به توسعه و بسترسازی رویدادهای کارآفرینی، ایجاد بانک ایده، جلب توجه سرمایه‌گذاران به ایده‌های ارائه‌ شده، شکل‌گیری و توسعه اکوسیستم کارافرینی، بازارسازی و بازاریابی شرکت‌های ایجاد شده مبتنی بر فناوری، هدایت و حمایت از ایده‌ها به جهت تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است».

دکتر سروش آزادبخت بیان کرد: «بر این اساس دومین رویداد ایده‌شو با محوریت کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد؛ در این رویداد تعداد 26 ایده دریافت شد که طی دو مرحله داوری ابتدایی از بین آن‌ها 18 ایده برتر جهت ارائه حضوری در اختتامیه این رویداد برگزیده و در نهایت پس از ارائه حضوری، سه ایده برتر معرفی شدند».

دکتر آزادبخت توضیح داد: «مدت زمان در نظر گرفته شده برای ارائه ایده‌ها ۵ دقیقه و زمان پاسخ‌گویی به پرسش‌های داوران، سه دقیقه در نظر گرفته شده بود».

وی، درباره نتایج نهایی انتخاب داوران، گفت: «پس از ارائه ایده‌ها توسط دانشجویان و بر اساس تصمیم هیئت داوران از بین 18 ایده منتخب، سه ایده با نام‌های «چرخ سه وضعیتی تراکتور؛ ارائه شده توسط آقای مبین پیریایی»، «طراحی سیستم‌های کنترلی، هوشمند سازی گلخانه‌های هیدروپونیک و بومی‌سازی نمونه‌های اروپایی؛ ارائه شده توسط آقایان حسین حافظی، محسن آدینه‌وند و امیر حافظی» و «سامانه مدیریت و برنامه‌ریزی ماشین‌آلات کشاورزی؛ ارائه شده توسط خانم فاطمه علیزاده و آقای سیدحسین موسوی» به ترتیب به عنوان ایده‌های اول تا سوم برگزیده شدند و با اهدا لوح و جایزه از ایده‌پردازان‌ برتر این رویداد قدردانی شد».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - ۲۲:۱۵
۳۵۶ بازدید