اخبار

سرپرست دانشگاه لرستان از مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بازدید کرد

۱۴۰۱/۰۳/۱۸

سرپرست دانشگاه لرستان از بخش‌های مختلف مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بازدید و با جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشکده درباره مشکلات آزمایشگاهی، گفتگو کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، صبح روز چهارشنبه، 18 خردادماه، از بخش‌های مختلف مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان بازدید و با مدیران و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشکده درباره مشکلات آزمایشگاهی، گفتگو کرد.

دکتر نظری، قبل از بازدید و در نشست با رئیس، معاونان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، گفت: «دانشکده‌ها از جمله دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی باید بتوانند از ظرفیت‌های مختلف موجود در بودجه‌های کشوری و استانی با گسترش همکاری‌ها و ارتباطات بین دانشگاه و سایر سازمان‌ها و بخش‌های جامعه، به خوبی استفاده کنند تا خودشان بتوانند منبع درآمدزایی برای دانشگاه بشوند».

وی، اظهار داشت: «اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها از ظرفیت‌های بسیار مهم نخبگانی و انسانی استان هستند و بایستی راهکارهای علمی و عملیاتی برای کاستن از نظام مسائل دانشگاه و استان ارائه کنند».

سرپرست دانشگاه لرستان، تشریح کرد: «در مباحث مختلف از جمله مباحث آزمایشگاهی و مالی نیز بایستی به سوی نهادینه شدن روش‌های کاملاً شفاف، نظام‌مند و فناورانه برویم و همه مراحل از جمله موضوعات مربوط به اعلام نیازهای مالی برای رفع کمبودهای آزمایشگاهی به صورت کاملاً دقیق و مبتنی بر عدد و رقم، بیان و پیگیری شوند تا بتوانیم یک ارزیابی دقیق در اختیار داشته باشیم».

اقدام جدید برای استفاده‌ی همه گروه‌ها از تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی

دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این نشست و بازدید، گفت: «با تدابیر انجام شده و تصویب شورای پژوهشی دانشکده برای رفع مشکل کمبود مواد شیمیایی، این مواد به صورت متمرکز در اختیار آزمایشگاه قرار گرفتند تا همه گروه‌ها بتوانند براساس یک روال منظم از آن‌ها استفاده کنند».

دکتر محمدزاده، توضیح داد: «یکی دیگر از مشکلاتی که رفع شد این بود که هر گروه تجهیزات خاص خودش را داشت و امکان استفاده سایر گروه‌ها از این تجهیزات، گاهی اوقات سخت می‌شد؛ به همین خاطر، الان، تجهیزات گروه‌ها به صورت متمرکز مدیریت می‌شوند و امکان استفاده‌ی همه گروه‌های آموزشی از این تجهیزات فراهم شده است».

وی، اظهار داشت: «از دیگر کمبودها و مشکلات این است که مجتمع آزمایشگاهی نیاز به سیستم خنک‌کننده دارد که در حال تلاش هستیم این مشکل نیز رفع شود».

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «برگزاری این‌گونه نشست‌ها که خوشبختانه ریاست محترم دانشگاه، همواره از آن‌ها استقبال کرده است باعث می‌‌شود مشکلات موجود توسط اعضای هیئت علمی در فضایی رو در رو با ریاست محترم دانشگاه بیان شوند».

گفتنی است در این نشست و بازدید، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، مدیران و کارشناسان مجتمع آزمایشگاهی دانشکده، مشکلات کاری مرتبط با حوزه فعالیت‌های آزمایشگاهی را بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۵:۴۸
۴۱۱ بازدید