اخبار

طرح پژوهشی کاربردی با همکاری عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و شرکت بذر اکباتان همدان، اجرا می‌شود

۱۴۰۱/۰۳/۱۱

طرح پژوهشی، کاربردی و دانش‌بنیان در حوزه‌ی کشاورزی، با همکاری مشترک عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و شرکت پژوهش بذر اکباتان همدان، اجرا می‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، طرح پژوهشی، ذیل ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، با عنوان «بررسی میزان پراکنش،بیماری‌زایی و خسارت بیماری‌های مهم ویروسی در مزارع چغندر قند استان همدان و ارائه راهکارهایی برای افزایش عملکرد محصول شرکت پژوهش بذر اکباتان همدان»، توسط دکتر سمیرا پاکباز، عضو هیئت علمی گروه آموزشی گیاهپزشکی (دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان) برای شرکت مذکور، اجرا می‌شود.

دکتر حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، در این رابطه، به خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«گسترش فعالیت‌های پژوهشی کاربردی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در راستای سوق دادن سرمایه‌های انسانی دانشگاه برای رفع نیازهای کشور، از جمله اولویت‌های کاری دانشگاه است».

دکتر حاتمی، تشریح کرد:«رفع مشکلات جامعه و کمک به شناخت متقابل دانشگاه و صنعت از یکدیگر، جزو رسالت‌های اصلی نهاد دانشگاه است».

وی، توضیح داد:«حمایت از طرح‌های کاربردی و توجه دانشگاه به جامعه و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی، از جمله موضوعاتی است که باعث شده است دانشگاه لرستان، تلاش کند همکاری‌های اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و محققان دانشگاه لرستان{در قالب ارتباط دانشگاه و جامعه}، با سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، گسترش یابد تا نقش دانشگاه در کاستن از چالش‌ها و مشکلات، اثرگذار باشد».


۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۱:۰۴
۲۹۲ بازدید